måndag 7 januari 2013

Mellis

Keso, min egen müsli och färska blåbär
Försöker att variera mina mellanmål...inte det lättaste...det blir oftast samma och samma hela tiden. Knäckebröd med nyttiga pålägg varvas med fil och keso med tillbehör för det mesta. Det ska vara gott, snabbt, magert och nyttigt tycker jag...gärna proteinrikt...har ni förslag?
Lättfil, min müsli och hallon
Ägg tillhör en av mina favoriter, gott och lätt att variera men det kräver dock lite tillagning...så ägg blir det mest till helgfrukosten. Jag ska försöka att vara ordentlig med maten nu efter julledigheten, det har väl inte varit någon direkt fara men det kan alltid bli lite bättre igen. 
Min egna müsli tog slut igår så den ska jag göra igen under veckan, kul att alla i familjen är lika förtjust i den :) med lättfil/keso och frukt eller bär blir det både gott och nyttigt. 
Vad äter ni till mellanmål...för ni slarvar väl inte ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar