torsdag 10 januari 2013

Operation...


Ja igår var det dags för Elzas tandoperation...känns som att det vore läge för ett klippkort på det här stället :)
Elza som alltid är ivrig på att hoppa in i bilen var denna gång väldigt tveksam...Alize var ju inte med som vanligt.

Elza hade mycket att undersöka, många dofter som skulle kollas upp...liten fröken sprang runt och spanade i alla skrymslen och vrår.


Undrar hur många vovvar som kissat på den här mattan...som tur var gjorde inte Elza det i alla fall.


Elza sover sött...hon fick en spruta i lårmuskeln och fick sedan somna i min famn...det gick rasande fort, nästan lite läskigt. När hon sov djupt passade jag på att kolla igenom klorna och klippa dem i lugn och ro + att jag ryckte bort hår i öronen. Jag brukar alltid passa på att göra det när de är sövda...det är ju inget som mina flickor är särskilt förtjusta i direkt så det är bra att passa på vid sådana här tillfällen tycker jag.
Sedan fick jag lämna henne och åka hem!!! Fy vad jag tycker att det är jobbigt...


Efter ca 2 timmar ringde veterinären och sa att vi fick komma och hämta vår lilla fröken, vi kastade oss i bilen. Det var en liten ynklig, trött och förvirrad tjej som vi hämtade hem, ville bara sitta i husses famn hela tiden. Älskade liten piggnade på sig efter en timme och då fick vi i henne lite mat, hon hade ju varit fastande hela dagen...det var trögt i början men snart fick hon smak för mat...jag hade kokat ris och till det lite kokt lövbiff i små bitar...liten hade ju ont i munnen så det var mjuk mat som stod på menyn. Sedan sov hon mest resten av kvällen... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar