lördag 21 januari 2012

Glasblåsning


Jösses så roligt det var! Tack alla raringar som gav min denna möjlighet i present!
Jag fick välja färg och mönster på min skål innan det var dags att sätta igång...dottern hade följt med så hon fotade medan jag gjorde min fina glasskål. Jag fick bra handledning och hjälp så det verkligen skulle bli en skål och inte bara en klump...det är inte det lättaste kan jag säga.
Varmt, varmt till tusen...svårt att snurra stången i lagom hastighet och i ett jämt tempo. Tur att det fanns proffs nära till hands :-)

Här ser ni att jag valde att göra en vit skål med ett lite "bubbligt" mönster. Kanske lite tråkig färg...men då passar den överallt och vitt är så snyggt tycker jag.
Snart är den klar...jag blev mycket nöjd...ingen lätt sak att utföra...tyvärr kan jag inte visa den i färdigt utförande än...den står kvar i en ugn i glasblåseriet för att svalna i sakta tempo...jag ska hämta hem min skapelse på tisdag :-)
Stort TACK än en gång för den roliga presenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar