söndag 1 januari 2012

Nyårsafton 2011


Startade dagen med att duka bordet inför kvällens middag...först hämtade jag givetvis hem blommorna som jag hade beställt.


 Det blev vitt som fick stå för kvällens dukning, min kära mormors servis fick komma fram och lufta sig, ljus och vita servetter...ser ni att både blomster arrangemangen och ljusen är i "marimekkoskålar"...hur mycket jag är inte det :-) Nya ljuslyktan på hög fot som jag fick av en mycket god vän på födelsedagen var pricken över i:et.
När dukning, matförberedelser och huset var redo för gäster drog vi iväg på kaffe hos gubbens farbror med fru. Efter det blev det korvgrillning i solsken (ja, jag är sambo med en finne...vi grillar korv ofta), sonen med flickvän, två av gubbens kusiner och en sambo till den ena var med. En riktigt mysig dag ute i friska luften...


Alize var givetvis också med och grillade, eller åtminstonde åt korv...en riktig liten "finnhund" har hon blivit. Finns inget som smakar så gott som makkara i liten yorkievovve. Tur att lillhusse är snäll och bjuder liten glupsk Alize...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar