söndag 29 januari 2012

Korvgrillning


Sonen och hans flickvän uttryckte en önskan om att dra ut och grilla korv i solen...sagt och gjort. På med varma kläder, packa matväska, koka choklad och plocka med lite ved i en kasse och så iväg mot en bra grillplats vid dammen.
Vi hade turen att få den bästa platsen av de alla...trots att det redan var folk där...det visade sig vara gubbens syster med familj :-) Trevligt att vara många runt elden och vi skrattade och grillade korv i solen samtidigt som vi tittade på alla hurtiga skidåkare som kämpade sig runt dammen i spåret på isen.
Alize var med och sprang runt och busade som vanligt :-) fick dock skjutsa hem henne efter en stund då liten vovve började frysa så förfärligt.

Varför är grillad korv så förbaskat gott!!! Det är så mysigt att vara ute och elda och grilla tycker jag...tydligen har det smittat av sig på sonen :-) han vill alltid följa med när vi drar iväg...och den här gången var det ju han som ville. Kul att de unga kan slita sig från dataspel, kompisar, fotboll och allt vad de roar sig med och komma med oss vuxna och göra sådant här. Mor blir glad :-)
Att sitta och stirra in i elden har en lugnande effekt på mig, samtidigt blir man varm, go och glad...
Jag fotade jättefina bilder på oss som var med, bland annat på Alize och sonen. Tyvärr är det bara för familjealbumet då jag som ni säkert klurat ut valt att hålla våra ansikten borta från bloggen. Vad vill jag ha sagt med detta, jo det var ett toppen ljus för fotografering :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar