tisdag 10 januari 2012

Kris och panik


I morse väckte gubben mig för att berätta att vi inte hade något vatten...panik, jag som MÅSTE duscha på morgonen. Fasen så jobbigt att inte få ta sin härliga morgon tvagning som vanligt. Vad göra? Gubben cyklade till jobbet och kollade om de hade vatten där, så jag skulle kunna åka dit och duscha...men icke...hela samhället var utan vatten :-( Jag packade en väska med det som behövs för tvagning, borstade tänderna utan vatten och kom att tänka på min nya fina Tassimo som jag fått i julklapp...Yes, det fanns vatten i tanken så det räckte till två koppar gott morgonkaffe :-) Bryggde kaffet i termosmugg, gick till jobbet och överraskade arbetskamrat som jublade över att få morgonkaffe trots vattenbrist...inväntade att vattenfrågan skulle åtgärdas för att sedan ta en varm skön dusch på jobbet...ordningen återställd :-) Vilken dag!
Nu ska jag och liten vovve ut och gå, hejsan svejsan!

2 kommentarer:

  1. Vi hade vatten i morse trots att det visade sig att läcka var nära oss. Ja nu var det inget toktryck i ledningarna men det gick att fylla upp några liter vatten till hundarna och ev kommande behov. Hela familjen kunde göra sina morgonbestyr utan "besvär"

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni hade! Vi fick höra att det var helt vattentomt överallt.

    SvaraRadera