tisdag 15 maj 2012

Dagens rosett


Turkos med ett hjärta i mitten föll valet på idag :)
Under min lunchrast han jag med att raka Alizes öron + att klippa klorna och givetvis att gå en sväng. Det sista var bäst tyckte liten fröken. 
Själv har jag jobbat till 16.00, hem en sväng och sedan tillbaka på möte mellan 17.00-19.30...inte särskilt kul men nu är mötet överstökat, skönt. Hämtade Alize för en promenad, bra avslut på dagen.
Imorgon slutar jag däremot tidigt...ska se till att handla lite blommor till krukor ute och så ska jag och Alize få sällskap av dottern på en långpromenad. Efter promenaden vankas bad av liten motsträvig vovve...
Har planer på att ta tag i att fixa en hel del i trädgården i helgen, verandan på framsidan behöver rengöras, rabatter rensas, växthuset rengöras, plockas undan och "städa" upp. Sedan ska det tillsättas en hel del blommor så det blir riktigt fint. 
Tjejen med fina öron.

På fredag efter jobbet blir det en sväng till Uppsala för att inhandla en hel del saker som fattas oss...listan har blivit lång på saker som måste införskaffas. Tänkte passa på att beta av lite då gubben ändå är borta på annat... kan ni gissa? En ledtråd...båten guppar numera på salta vågor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar