lördag 12 maj 2012

Fotbollstjejen


Fotboll är som bäst (eller ganska ok) när det är vackert väder, sol och varma vindar...när det är nära till kaffet i kiosken och med en trevlig vän som sällskap.
Idag var det inte kul med fotboll...regn och kalla vindar...långt till kioskens värmande kaffe (då det blev match på konstgräsplanen) och inget sällskap alls då jag stod ensam och övergiven i inträdet :( Ja, Alize var så klart med men hon är inte så pratglad som mig...En mycket trevlig kvinna fanns på matchen men tyvärr stod hon på andra sidan och tog inträde...typiskt.
Efter första halvlek var jag genomfrusen och bestämde mig för att traska hem till stugvärmen (inträde bara under första halvlek) och se då vände oturen...jag fick telefonsamtal från en svåger som bjöd in oss på smaskig lördagsmiddag, jippi! Det är så härligt att bli bjuden på mat när sin egen fantasi på matfronten ligger på noll, var även så sugen på att umgås med trevliga människor och här fick jag allt på en gång. Ibland vänder det :)
Alize smaskar Frolic och ben under matchen. Jag hade lagt en filt till henne under "inträdes" bordet så hon fick skydd från regnet. Fast hon valde dock för det mesta att ligga utanför, vi kallar henne för Korkie ibland...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar