söndag 20 maj 2012

Dagens utförda arbete :)

En ren och fin veranda.

Vet inte om det är så klokt att hålla på så här när ryggen trasslar (Farbror Doktor hade givetvis rätt) men satan så mycket jag fått gjort idag...Jag känner mig så nöjd med dagens arbete.
Verandan är ren och fin, nu ska det bara dit en hel del blommor + att markisväven ska bytas ut.

Rabatterna på framsidan av huset är rensade och buskstöden är satta på plats runt Pionerna, så nu kan de blomma utan att riskera att gå av.

Jag har även tömt och rengjort mitt växthus :) nu är det äntligen redo för en ny prunkande säsong med goda tomater och gurkor. Planen ligger på att plantera ner tomaterna i morgon efter jobbet...

En stor blå Hortensia har jag också hunnit med att plantera i en stor blå kruka utanför växthuset :) kommer att vara vacker hela sommaren...
I övrigt har jag fått hjälp av gubben och gjort en liten ny rabatt vi den gamla lekstugan, jag har planterat en röd Klematis + stor blå Funkia där. Vi satte kantsten runt rabatten så det är lätt att klippa med trimmern så det är snyggt och prydligt.

Imorgon ska dessa blommor få flytta till nya krukor och placeras ut på sina nya ställen för att det ska bli så fint som möjligt. Även tomatplantorna kommer som sagt var få komma ner i drivbänkarna och växa och frodas. Jag har även kommit på lite nya idéer för trädgården men de får komma lite längre fram...Rom byggdes ju inte på en dag...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar