måndag 28 maj 2012

Premiär


Jag har ju glömt att berätta om vår båtpremiär i fredags :) vilken fantastisk dag vi hade...sol, vatten, båt, strömmingsfiske, lunch på solvarm klippa och gott sällskap...ja ni fattar va :) bästa fredagen ever...
Alize var lite orolig när vi åkte ut men det gick över efter ett litet tag och medan vi ryckte strömming låg hon lugnt och solade i fören. 
Sötnosen...
Alize vågar sig på att lukta på en strömming medan husse rensar, lite läskigt...
Givetvis blev det en del bad också...det är ju Alize som vi talar om...
Det var en lycklig liten vovve som vi hade med oss, jag klagar absolut inte heller...jag menar vem gör det när solen skiner och man kan rycka strömming i ny bikini :) jag badade dock inte...men gick i till knäna i alla fall.
På hemvägen låg Alize och vilade på botten i båten, inte ett dugg orolig :) vår lilla båthund.





2 kommentarer:

  1. Tjena Alize!
    Usch va´ äckligt att blöta ner tassarna så där!
    Själv steppar jag runt vattenpölarna som dansarna på Pekingoperan! Matte är avundsjuk på den färska strömmingen, men det tycker jag är kattmat..På onsdag seglar min matte med din "mormor" till Åland. Då ska Humle och Dumle ha en trevlig dag, kramisar till dig och dina nära! Warga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Jag och min matte håller med dig om att strömming är kattmat...men hon tycker att det är kul att fiska ibland. Hoppas att ni hade kul på Ålandsresan, vi kommer nog att få rapport :) Kramiz

      Radera