onsdag 3 april 2013

Långfredagen


Startade min första dag i norr med en god latte :) självklart hade jag packat med min lilla vän...

Här ser ni mitt och flickornas fina inkvartering, far och hans sambo har ett fint härbre på gården...perfekt när man kommer på besök. Det är inrett med sängplats för fyra personer, bäddsoffa för två nere och två sängar uppe på loftet, toalett med dusch och ett trinettkök.

Elza det lilla busfröet lekte med mina sockor medan jag åt frukost.


Min far bjöd på påtår när jag kom in till honom, kokat i panna över elden i öppna spisen...gott!

Fars sambo och jag tog med oss alla hundar på en morgonpromenad i skoterspåren i skogen, lyckliga hundar och glada mattar...

...hundarna sprang och sprang...så fria och lyckliga...måste varit skönt för mina flickor att få röra på sig ordentligt efter att ha tillbringat så många timmar i bilen dagen innan. Vill tala om att Alize och Elza var fantastiskt duktiga under resan. Elza började dock resan med att gnälla...fick stanna efter ca. 4 mil...visade sig att hon var galet skitnödig stackarn...tur att problemet var snabbt var avklarat :) vi hade ju 65 mil att köra...

Efter promenaden blev det klädbyte inför en riktigt rolig skoter tur...vi åkte till fars stuga...en tur på ca 40 min...min bror med familj och vänner var där och pimplade och hade det allmänt bra så far och jag bestämde oss för att våldgästa lite...flickorna var hemma i fars sambos vård.
Kyckling, sallad och dressing i tacobröd blev vi bjudna på till lunch, gott till tusen, vi tackar och bockar :) Kaffe inmundigades också...

Fars lilla leksak :) Jag satt som en liten prinsessa där bak och hade till och med värme i handtagen :)

Väl hemma igen blev det en varm skön dusch och sedan en mycket god middag på det, fars sambo är makalöst duktig på att laga mat...och så fick jag hjortron till efterrätt :)
Jag, Alize och Elza var mycket trötta och nöjda då det var dags för att krypa i säng för natten.








2 kommentarer:

  1. HEJ VERKLIGEN FINA BILDER FRÅN NORR
    HÄR NERE HAR VI SETT VÅR FÖRSTA TUSSILOGO
    STÅR INTE PÅ SÅ HAR VI VÅR SNART

    KRAM FRÅN EVA

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att våren är på väg...såg att krokusar och tulpaner börjar titta upp i rabatten :)

    SvaraRadera