lördag 6 april 2013

Påskdagen


På påskdagen var det dags för det här maskinen att få jobba igen...dags för en skotertur till "min" stuga på ön. Vi fick roligt nog sällskap av min äldsta brorson som kom med egen skoter, han har nyligen tagit skoterkort. 
Efter frukost och kaffe så stack vi, jag, far och brorson, iväg.

Hit åkte vi, till min lilla stuga :)...för ganska länge sedan när det skulle det bli kraftverksdamm här då fick min far ett antal öar...han bredde en dag ut kartan framför mig och sa att jag skulle få välja mig en ö...jag lyckades då pricka in denna ö med stugan på :) Fars sambo har jag som vittne när ägandeskapet kommer på tal ;) ha, ha
Nu hör det till saken att jag tyvärr inte hittar särskilt bra till min egna ö...har bara varit där på vintern med skoter så det här är inte mycket att skryta med direkt ;)

Utsikten ut över det fusna vatten magasinet, från stugans lilla veranda där vi satt i solen en stund medan värmen från kaminen spred sig där inne.

Jag passade på att grilla mig en korv i den lilla kaminen när glöden var som bäst...måste passa på att "laga" mat när jag ändå var där...

Avnjöt den läckra anrättningen utomhus med vacker utsikt...hade tyvärr varken senap eller ketchup med dock trevligt sällskap :)

Efter en liten fastkörning...så var vi sedan åter på väg hem med skotern...vi hade verkligen fint väder som ni ser.
Mina fina flickor som varit med fars sambo när vi var borta var ute på promenad när vi kom tillbaka...vi satte oss och drack kaffe på verandan till härbret.

Efter kvällens middag fick jag pannacotta med hallon och hjortron, lyckliga jag :)

Vi avrundade dagen, kvällen, påsken med att dela på en flaska bubbel framför brasan...ett fint avslut på en fin helg. Dagen efter väntade den långa hemresan...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar