fredag 19 april 2013

Nu har lockarna fallit...


I tisdags lånade jag en trimmer från flickornas uppfödare...det var dags att låta Alizes lockar falla. Hade tänkt  lämna henne på hundtrimmet men efter lite funderande så bestämde jag mig för att klippa själv nu och göra en proffs klippning på båda hundarna till sommaren istället. Det kostar ju en slant att anlita hjälp...
Däremot har jag blivit väldigt förtjust i den här trimmern...super bra att klippa med. Eva har tre olika skär så det var inga problem att få till bra längd. Det blir till att satsa på en liknande inom en snar framtid...perfekt att få testa innan man köper själv, det är omöjligt att läsa sig till hur en maskin klipper menar jag. Tack Eva!

Har varit inne på att skaffa en uppladdningsbar men stördes inte av att den var med sladd, tror att man får en starkare maskin för en lägre summa om man ger avkall på uppladdningsbart. 
I onsdags så satte jag igång...
Det här är inte Alizes favorit syssla direkt...det syns va? Ryggen och sidorna fungerar riktigt bra att klippa men hon är inte glad i att få benen fixade. Hon vill helst ligga ner och gömma benen under sig :)

Alize blev en stor mängd päls fattigare innan jag var klar...hade päls i hela köket tror jag banne mig...tur att det finns dammsugare :)
Jag hade ju klippt gubben och sonen strax innan så det blev till att dammsuga riktigt ordentligt...passade på att ta hela huset när jag ändå hade ångan uppe.

Trött Alize, badad, fönad och nyklippt...vilken dag...tur att det var dags för att gå och sova...visar resultatet bättre en annan dag när lilla fröken har mer ork att stå modell.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar