torsdag 4 april 2013

Påskafton


På påskafton startade vi dagen med en promenad i skoterspåren med vovvarna...de var lika ystra denna morgon. Solen sken från klar himmel och vi hade hela underbara dagen framför oss :)

Efter det sedvanliga kaffet som far kokat i öppna spisen drog vi iväg på pimpeltävling...inte ett endaste napp men vädret var toppen som sagt och jag hade med mig ett...

...litet påskägg :)
Mina favoriter trängdes i det...lite lyx...

Tillbaka från den napplösa fisketävlingen som gav gott kokkaffe och grillad korv i magen öppnade vi en flaska bubbel som vi avnjöt ute på verandan i solen. Tror att vi satt och njöt och pratade i ca. 2 timmar.

Elza njöt i solen...satt i allas våra knän...om någon lyfte ner henne så hoppade hon upp i någon annans knä och la sig tillrätta.
Alize valde att bara ligga i mitt knä...hon är ju inte någon riktig knähund direkt men ibland så vill även hon vara på högre höjder :)

På eftermiddagen blev det en längre promenad i skogen...Alize passade på att undersöka en död älgkalv...den hade blivit på körd ett par veckor tidigare och blivit utkörd i skogen...fick syn på den i ögonvrån när jag kom och gick...det ilade till efter ryggraden innan jag fick klart för mig att den var död kan jag säga.

Efter promenaden avslutade jag dagen på samma sätt som förgående dag...skön dusch, en toppen god middag och trevlig samvaro med far och hans sambo :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar