lördag 13 augusti 2011

Fint besök

I går eftermiddag satt Alize och jag ute på baksidan av huset då lilla fröken Alize plötsligt började tok skälla...
Vad i hela världen är det där verkade Alize tänka...konstig figur som är alldeles taggig och morrar och väser...läskig är den...
Matte säger att det är en Igelkott...vad är det för något?...ser rolig ut...ha, ha ingen svans...lika bra att skälla lite till så den fattar att det är jag som bor här...
Undrar vad det är för något...måste lukta lite...vad den väser...sticks gör den också...kolla vad modig jag är...
Det var länge sedan som jag såg en Igelkott. Kul att vi fick besök av en sådan raring, jag blev så glad då jag fick syn på den. Det var bara jag och Alize som var hemma då vi först upptäckte den, men den stannade kvar hela kvällen så alla utom dottern han se den. Igelkotten var inte särskilt rädd efter ett tag utan kom fram och gick runt oss där vi satt och tittade. Så fort Alize slutat skälla slutade "kotte" gömma sig och tittade nyfiket på Alize.
Titt ut, här är lilla jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar